1/9-17/9: Thị trường tích lũy cạn kiệt vol trước khi bước vào chu kỳ tăng giá mạnh

Chủ đề trong 'Thị trường chứng khoán' bởi vuxuanhstock, 31/08/2015.

5565 người đang online, trong đó có 604 thành viên. 08:35 (UTC+07:00) Bangkok, Hanoi, Jakarta
  1. 1 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 1)
Chủ đề này đã có 172356 lượt đọc và 1244 bài trả lời
  1. vuxuanhstock

    vuxuanhstock Thành viên gắn bó với f319.com

    Tham gia ngày:
    08/08/2007
    Đã được thích:
    7.236
    Cả VKC,TMT tôi đều chưa theo dõi và chơi bao giờ nên đúng là ko biết gì, nói chung thường con nào tôi phải theo dõi 5 phiên mới nhận định được, nói liều sợ thành hên xui:)
    dovuthuat, nhadautugiatri25061990MrTuan123 thích bài này.
  2. nhadautugiatri25061990

    nhadautugiatri25061990 Thành viên gắn bó với f319.com

    Tham gia ngày:
    27/07/2015
    Đã được thích:
    2.073
    Hhs bác nhận định nhịp này lên dc 20 ,em định cất tủ em này đến cuối năm bán
  3. MrTuan123

    MrTuan123 Thành viên gắn bó với f319.com

    Tham gia ngày:
    04/12/2013
    Đã được thích:
    3.313
    Vcb đc ko bác
  4. chungtb

    chungtb Thành viên tích cực

    Tham gia ngày:
    23/09/2015
    Đã được thích:
    67
    Bác xem hộ em con CTG và TTB với. Theo dõi bác lâu rồi mà ngại hỏi sợ phiền bác. Thanks bác
  5. sym123

    sym123 Thành viên này đang bị tạm khóa Đang bị khóa Not Official

    Tham gia ngày:
    19/10/2014
    Đã được thích:
    5.378
    VKC 6 tháng đầu năm lãi 8 tỷ đồng, eps 6 tháng 615 đồng, giá 8.9
    FLC 6 tháng đầu năm lãi 409 tỷ đồng, eps 6 tháng 1042 đồng, giá 6.7


    => Bán ngay VKC để mua tất tay FLC
  6. lansongmoi

    lansongmoi Thành viên gắn bó với f319.com

    Tham gia ngày:
    08/08/2013
    Đã được thích:
    1.692
    Có tin mới từ báo nước ngoài về cuộc đàm phán về xuất xứ phụ tùng ô tô giữa 4 nước là Mỹ, Canada, Mêhico, Nhật tại San Francisco ngày 22/9 đã gần như đạt được để đi đến thoả thuận cuối, việc này 4 nước sẽ được chốt xong trong cuộc họp cấp Trưởng đoàn đàm phán tại Atlanta từ 26-30/9. Tpp đang đến rất gần rồi vì vấn đề tồn tại lớn nhất của Tpp chính là cuộc đàm phán giữa 4 nước nêu trên về xuất xứ phụ tùng ô tô trong khối Tpp để được hưởng ưu đãi thuế quan. Còn về Tpp, VN đã hoàn tất xong việc đàm phán với 11 nước và chỉ chờ các nước còn lại đàm phán nữa là chốt Tpp.
    Tháng 10 tới thị trường Ck VN bùng nổ như bác chủ pic phán là có cơ sở rồi đó.... Nợ xấu bank về dưới 3% rồi, banks kích cho vay múc CK tẹt đúng như thông tư 36 của NHNN cho phép nhoé...Bank-Bảo hiểm, Bds-XD, dòng Tpp sẽ bùng nổ chạy trước dẫn sóng tăng thị trường...:drm
    dungdoanTra Ly thích bài này.
  7. KevinStox

    KevinStox Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    05/05/2010
    Đã được thích:
    2
    VKC la hang co ban cac bac ah, sao ma so sanh voi co phieu in giay lon the nay duoc nhi. Vote VKC nhe...
  8. Minhminh248

    Minhminh248 Thành viên tích cực Not Official

    Tham gia ngày:
    10/07/2015
    Đã được thích:
    57
    Có báo tpp tieng anh ko a
  9. Trungphuong

    Trungphuong Thành viên rất tích cực

    Tham gia ngày:
    04/01/2015
    Đã được thích:
    140
    Chào các bạn. Tôi cũng theo dõi pic này bấy lâu, thấy chủ pic anh Hiệu vừa kiến thức giỏi vừa nhiệt tình, rất khâm phục. Những bạn khác góp ý cũng rất đáng theo dõi, không như các pic khác loãng xẹt. Tôi cũng tò te học hỏi thôi, không có kiến thức kinh nghiệm gì để góp với các bạn. Nhân bạn Minhminh248 hỏi, tôi biết có trang này về TPP tiếng Anh nên đóng góp gởi bạn cái link, tuy nhiên chỉ đọc được phần tóm tắt vì mình không đăng ký nó.

    http://insidetrade.com

    Nhân tiện tôi chép phần về ô tô luôn, bạn nào không đọc được tiếng Anh thông cảm nhé và nó cũng giống như tin Việt Nam đã đưa, rằng thỏa thuận về ô tô có bước tiến tốt.

    TPP Auto Meeting Ends Without Deal, But Sufficient Progress To Go To Atlanta
    Updated: Negotiators for the United States, Japan, Canada and Mexico fell short of an agreement on the automotive rules of origin for the Trans-Pacific Partnership (TPP) during two days of joint talks that wrapped up Tuesday (Sept. 22) in San Francisco, but narrowed the gaps enough that they hope to reach a deal at a series of pivotal meetings in Atlanta next week, according to informed sources.

    Chúc các bạn một ngày mới tốt đẹp!
    CMHTra Ly thích bài này.
  10. minhphu77

    minhphu77 Thành viên này đang bị tạm khóa Đang bị khóa Not Official

    Tham gia ngày:
    29/07/2015
    Đã được thích:
    1.578
    link: http://insidetrade.com/daily-news/tpp-auto-meeting-ends-without-deal-sufficient-progress-go-atlanta

    TPP Auto Meeting Ends Without Deal, But Sufficient Progress To Go To Atlanta
    Posted: September 23, 2015
    Updated: Negotiators for the United States, Japan, Canada and Mexico fell short of an agreement on the automotive rules of origin for the Trans-Pacific Partnership (TPP) during two days of joint talks that wrapped up Tuesday (Sept. 22) in San Francisco, but narrowed the gaps enough that they hope to reach a deal at a series of pivotal meetings in Atlanta next week, according to informed sources.

    The outcome appears to have given all TPP parties enough confidence to move ahead with their plans to hold a chief negotiators meeting and ministerial in Atlanta, at which they will aim to conclude the broader 12-party negotiations.

    "The San Francisco meetings were productive and progress was made in narrowing gaps on the issues," said one official close to the negotiations. "While agreement on a landing zone was not reached, the four parties took an important step forward and agreed to continue their work in the near future."

    Although both the chief negotiators meeting and the ministerial had been previously confirmed, several sources had held open the possibility that the ministerial could be canceled if the four major auto-producing countries did not make sufficient progress in their talks in San Francisco.

    The chief negotiators meeting is slated to begin Sept. 26 at the Westin Peachtree Plaza Hotel in Atlanta, to be followed by the ministerial starting on Sept. 30 and lasting until Oct. 1, with the option to extend through Oct. 2 if needed. But sources said the ministerial would likely be extended through Oct. 2. Previously, Inside U.S. Tradereported that the ministerial would take place Oct. 1-2.

    ( các trưởng đoàn đàm phán bắt đầu từ ngày 26/09 ở Atlanta đến ngày 30/09, Bộ Trưởng sẽ họp và quyết định trong 2 ngày 01-02/10 )

    ( TPP chỉ còn vướng mắt ở tỷ lệ Ô TÔ, Mỹ - Nhật đã ok, còn lại 2 thằng CANADA và MEXICO, Canada đang quyết tâm đạt được TPP, còn lại MEXICO đang õng ẹo )

    The Peruvian government said Tuesday (Sept. 22) that the Atlanta TPP meetings could begin as early as Sept. 22 and last as late as Oct. 6. In a resolution published in official newspaper El Peruano, Peru's Ministry of Foreign Trade and Tourism said it was authorizing its officials to travel to Atlanta between those dates for meetings of TPP chief negotiators and working groups, bilateral meetings of vice ministers of trade, and the ministerial.

    The resolution said the goal of the meetings was to make progress on outstanding issues such as market access, rules of origin, textiles and intellectual property (IP). It also said the legal scrub of the completed TPP chapters, as well as of the IP chapter, would take place in Atlanta.

    Some of the Peruvian officials are authorized to travel to Atlanta for the full span between Sept. 22 to Oct. 6, while others are scheduled to arrive and leave at various dates during that window. Nearly all of the officials staying the entire window are those involved in the legal scrub.

    Labor unions and steel producers from the U.S., Canada and Mexico took advantage of the San Franciscomeetings to push their demands for the automotive rules of origin in TPP to require at least as much regional content as the North American Free Trade Agreement (NAFTA).

    NAFTA set a 62.5 percent regional value content threshold for autos and light trucks, along with their engines and transmissions, and required 60 percent regional content for other auto parts.

    In a joint statement sent to reporters on Sept. 22, the leaders of the AFL-CIO, Canadian Labor Congress, and the Mexican National Workers Union blasted the TPP countries for not even considering “a content requirement for autos and auto parts that meets the NAFTA rule, let alone exceeds it.” They argued that more liberal rules of origin would “cede auto supply chain jobs to other countries both inside and outside of TPP.”

    The labor leaders cited the auto rules of origin as one of three areas in which the TPP falls short of protecting North American workers. The others are its failure to include enforceable disciplines on currency manipulation, and its inclusion of investor-state dispute settlement.

    “As TPP negotiators scramble in San Francisco to find common ground, North America's working people ask them to think hard about what they are scrambling to save,” the labor leaders wrote.

    The statement by the labor unions came a day after steel producer associations from the NAFTA countries sent a letter to their governments saying they “strongly oppose” lowering the regional value content thresholds for autos and autos parts from the NAFTA levels. They added that they share the “concerns” about the U.S.-Japan deal on the automotive rules of origin express by auto parts makers from NAFTA countries.

    The U.S.-Japan deal entailed regional value content thresholds of 45 percent for finished vehicles and 30 percent for auto parts, along with a list of seven auto parts that would automatically be deemed originating.

    “We urge our governments to negotiate a TPP agreement that maintains strong rules of origin and regional value content requirements, to sustain benefits currently accruing to NAFTA steel producers, their integrated supply chains, and the NAFTA economy,” they wrote. “The TPP must not confer an advantage to producers whose primary supply chain is located outside the NAFTA region.”

    The three associations said motor vehicle production accounts for a “significant portion” of the steel demand from North American mills. “Our supply chains are inextricably linked and the health of our countries' respective steel industries is tied directly to the ongoing prosperity of North American automotive parts and vehicle manufacturing,” they said.

    The letter was signed by the leaders of the American Iron and Steel Institute, Canadian Steel Producers Association, and Mexican steel industry group CANACERO.
    --- Gộp bài viết, 24/09/2015, Bài cũ: 24/09/2015 ---
    đi đâu cũng thấy SPAM , thất đức thế không biết được, giấy vệ sinh thì bán nhà đi mà mua

    QUYẾT CÒI, rút máu NDT không còn máu mà sống


    NĐT là con gà đẻ trứng vàng, DN bắt ngày nào cũng đẻ để trục lợi, thì gà kiệt sức lăn quay ra mà chết

Chia sẻ trang này