HAH - Phần 2 - Giá rẻ có lý do (nói vậy nhưng không phải vậy)

Chủ đề trong 'Thị trường chứng khoán' bởi NhiHa70, 08/09/2017.

Trạng thái chủ đề:
Đã khóa
6254 người đang online, trong đó có 367 thành viên. 14:06 (UTC+07:00) Bangkok, Hanoi, Jakarta
  1. 5 người đang xem box này (Thành viên: 0, Khách: 5)
Chủ đề này đã có 1198183 lượt đọc và 7573 bài trả lời
  1. Butchep01

    Butchep01 Thành viên này đang bị tạm khóa Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    14/11/2014
    Đã được thích:
    99.052

    Mới vào VSC 54 hôm qua, sáng nay thấy lệnh bán bay vèo vèo, hơi lạ, ...đến chiều thì càng lạ, vì Vol to quá, ........................hình như vớ phải game ? :))
    Last edited: 14/09/2017
    ruby2608NhiHa70 thích bài này.
  2. hdhchdjcj

    hdhchdjcj Thành viên quen thuộc

    Tham gia ngày:
    12/10/2016
    Đã được thích:
    5
    bác cho em hỏi còn vấn đề chào bán cho cổ đông hiện hữu như thế nào ah
    NhiHa70 thích bài này.
  3. NhiHa70

    NhiHa70 Thành viên gắn bó với f319.com

    Tham gia ngày:
    23/07/2014
    Đã được thích:
    9.555
    Mình cũng chỉ đọc trên NQ ĐHCĐ 2017 như bạn thôi chứ không có tin gì mới. Đó là: 2:1, giá 10k/cp. :)
    Butchep01ruby2608 thích bài này.
  4. NhiHa70

    NhiHa70 Thành viên gắn bó với f319.com

    Tham gia ngày:
    23/07/2014
    Đã được thích:
    9.555
    @Butchep01, @DragonGate và các AE đang nắm giữ những cp vừa vận tải container và cảng container như VSC, HAH càng có thêm niềm tin nhé:
    - Các cty vận tải container trên TG và khu vực đã cải thiện được tình hình kinh doanh đáng kể:
    + Từ lỗ sang lãi;
    "
    Pacific International Lines – hãng vận chuyển của Singapore đã thoát khỏi thua lỗ trong nửa đầu năm 2017 nhờ cước biển và nhu cầu sản xuất container tăng.

    Doanh thu của nửa đầu năm của cả Tập đoàn tăng 28%, đạt 1,9 tỷ đô la Mỹ, với lợi nhuận đạt 26,4 triệu đô la Mỹ từ khoản lỗ 131 triệu đô la Mỹ trong cùng kỳ năm ngoái.
    "
    http://www.haiants.vn/news/newsdetail.asp?menu=detail&id=3578


    + Từ lãi ít sang lãi nhiều;
    "SITC, hãng vận chuyển và logistics chuyên tuyến nội-Á đã báo cáo lãi trong nửa đầu của năm 2017 tăng 20% so với cùng kỳ năm trước, đạt 85,1 triệu đô la Mỹ. Tổng doanh thu của hãng đạt 604,3 triệu đô la Mỹ tăng 6,8%.
    "
    http://www.haiants.vn/news/newsdetail.asp?menu=detail&id=3541


    + Từ lỗ nhiều sang lỗ ít.
    "Hapag-Lloyd báo cáo thua lỗ 46,1 triệu euro (55,2 triệu đô la Mỹ) trong nửa đầu năm 2017, giảm đáng kể so với khoản lỗ 158,5 triệu euro trong cùng kỳ năm ngoái, và trở thành hãng tàu gần nhất thông báo đã cải thiện được kết quả tài chính trong thời gian qua."
    http://www.haiants.vn/news/newsdetail.asp?menu=detail&id=3556


    - FA của ngành đang sáng lên rất rõ
    [​IMG]

    + WCI (chỉ số container TG) - tiếp tục bò trườn đi lên
    + GPT (hàng qua cảng) - đã và đang bứt phá (http://maritime-executive.com/article/global-port-throughput-maintains-upward-trend)
    + IC (tàu nghỉ) - đang duy trì mức thấp và vẫn tiếp tục đi xuống
    Butchep01 thích bài này.
  5. Butchep01

    Butchep01 Thành viên này đang bị tạm khóa Đang bị khóa

    Tham gia ngày:
    14/11/2014
    Đã được thích:
    99.052

    Thanks bác.
  6. NhiHa70

    NhiHa70 Thành viên gắn bó với f319.com

    Tham gia ngày:
    23/07/2014
    Đã được thích:
    9.555
    - Các cty ghép như HAH và VSC (vừa vận tải và cảng nên hỗ trợ tốt cho nhau) là điểm sáng trong ngành và xu hướng trong tương lai.
    "
    27 Aug 2017
    Rise of the hybrids
    Drewry’s latest report on global/international terminal operators shows that terminal portfolios owned by carriers - but operated at arm’s length - are the key growth sector."
    Butchep01 thích bài này.
  7. DragonGate

    DragonGate Thành viên gắn bó với f319.com

    Tham gia ngày:
    19/11/2015
    Đã được thích:
    5.720
    Liệu vận tải biển và cảng biển có như họ thép, cao su, dầu khí ko nhỉ :D
    Butchep01 thích bài này.
  8. NhiHa70

    NhiHa70 Thành viên gắn bó với f319.com

    Tham gia ngày:
    23/07/2014
    Đã được thích:
    9.555
    - Điểm sáng nhất trong ngành vẫn các tuyến nội vùng châu Á, đặc biệt là TQ và Đông Nam Á.

    Carriers Not Cashing In on Intra-Asia Container Trade Surge

    http://worldmaritimenews.com/archiv...shing-in-on-intra-asia-container-trade-surge/
    [​IMG]
    zoomImage Courtesy: Port of Hong Kong

    Container traffic within Asia is flying according to trade statistics, but carriers are yet to feel the benefit, shipping analysts at Drewry say.

    As reported last week, container traffic surged ahead in the first quarter of 2017 by an estimated 10% thanks in
    large part to a rapid escalation in intra-regional volumes, particularly within Asia.

    The provisional first quarter trade lane data from Drewry’s Container Trades Statistics (CTS) indicates that container trade within Asia, encompassing Greater China, North Asia and Southeast Asia, jumped by 23.5% year-on-year to reach 10.8 million TEU.

    This is all the more remarkable as the same data source suggests that this follows on from zero growth in 2016 when Intra-Asia box volumes closed on 39.2m TEU, Drewry said.

    The busiest and fastest growing lane within Intra-Asia in the quarter is
    Greater China to/from Southeast Asia, which grew by 36% to 3.4 million TEU.

    Butchep01 thích bài này.
  9. NhiHa70

    NhiHa70 Thành viên gắn bó với f319.com

    Tham gia ngày:
    23/07/2014
    Đã được thích:
    9.555
    Ngày hôm nay lại thêm 2 tàu đăng ký cập cảng, nâng tổng số lên 14 trong tháng này (50% kế hoạch). Như vậy, có thể khẳng định số lượng tầu cập cảng HAH Q3 là tương đương Q2.

    Tính đến thời điểm này năm 2017,
    - tổng số lượt tàu cập cảng HAH tăng 11,4% so với cùng thời kỳ 2015 và 23.1% - 2016;
    - tổng số DWT (tải trọng) cập cảng tăng ấn tượng hơn, tương ứng 17% và 27.6%. Lý do, tàu của Haian có tải trọng lớn hơn so với trung bình của các tàu khác.

    [​IMG]

    [​IMG]
    Butchep01 thích bài này.
    Butchep01 đã loan bài này
  10. NhiHa70

    NhiHa70 Thành viên gắn bó với f319.com

    Tham gia ngày:
    23/07/2014
    Đã được thích:
    9.555
    Cũng có thể lắm chứ vì sự hồi phục của hầu hết các ông lớn trong ngành vận tải container so với cùng kỳ là rất mạnh (đánh giá mới cứng của Drewry). :-bd

    Let the good times roll
    10 Sep 2017
    Source: https://www.drewry.co.uk/container-insight-weekly/weekly-feature-articles/let-the-good-times-roll

    Most container shipping lines were back in the black at the halfway stage of 2017. The recovery has been driven by much better market fundamentals and greater pricing discipline.

    To some, it is a crime to be boring. That accusation could not have been levelled at the container shipping industry over the past year or so. This time last year we wrote how the majority of carriers were mired in debt with revenues collapsing faster than they could cut costs, and of course they were also dealing with the immediate fallout from Hanjin Shipping’s bankruptcy that had mainstream media asking if Christmas would be cancelled.

    Fast-forward through an action-packed 12 months when the M&A bandwagon - that had already started before the market hit the bottom of the current cycle - gained even greater momentum and carriers are now finally getting their strength back and looking forward to a potentially golden era of profitability.

    Table 1: 6-month income statements of selected container shipping companies, 2016-17 (USD millions)
    [​IMG]
    Notes: n.a = not available; n.m = not meaningful
    Local currency numbers were converted into US dollars using the average exchange rate for relevant financial period;
    Results for K Line, MOL and NYK are based on calendar year, i.e. 4Q FY16 (Jan-Mar) and 1Q FY17 (Apr-Jun) statements;
    MOL (containerships) and K Line (containerships) operating profit is "ordinary income", i.e. income other than capital gain
    Source: Drewry Maritime Research

    First-half 2017 income statements from 16 of the largest companies that make such information available (pending CMA CGM at the time of writing) shows that industry-wide revenue has gained around 18% on the same period last year, with all but four lines now reporting a profit (see Table 1). The swift turnaround has enabled operating margins for our sample to recover from -4.8% in 1H16 to 2.4% in 1H17. We expect the latest margin will go even higher when CMA CGM reports its results. Some caution is advised as while we try to include only the results from container operations wherever possible in some cases the results do include figures from other business units.

    Figure 1: Estimated carrier industry EBIT margins, 1Q14-1Q17
    [​IMG]
    Note: 2Q17 is a reliminary estimate based on a smaller sample
    Source: Drewry Maritime Research

    Our preliminary operating margin estimate is that during 2Q17 the industry enjoyed its most profitable quarter in two years with margins hitting around 4% on average (see Figure 1). The trend line is undeniable and keeps the industry on track to meet our forecast that it will make a collective operating profit in the region of $5 billion this year, after losing a similar amount in 2016. When all the financial data is available we will confirm our profit forecast in Drewry’s next Container Forecaster report, scheduled for release in early October.

    The reasons for carriers’ reversal of fortune are three-fold; a shrinking pool of competitors, improving supply and demand fundamentals that went through the gears, and most importantly - the fact that carriers (in general) used this newly-found pricing power to good effect.

    The latest data from companies that had like-for-like financial results and shipment data (i.e. before incorporating any acquired firm) shows that in the main the emphasis was on raising profits ahead of market share. The likes of Maersk Line, OOCL, K Line and Zim all saw far greater increases in unit revenues than volumes. The notable exception was Korean carrier Hyundai Merchant Marine (HMM) that had to offer steep discounts on freight rates to recover lost volumes from when the company was in a much more perilous financial position; HMM boosted its volumes by 46% in 2Q17 but its unit revenues reduced by 6% in the same accounting period.

    Figure 2: Container volumes by selected carrier, 6-months 2016-17 (million teu)
    [​IMG]
    Source: Drewry Maritime Research

    Figure 3: Unit revenue by selected carrier, second-quarter 2016-17 (million teu)
    [​IMG]
    Butchep01 thích bài này.
Trạng thái chủ đề:
Đã khóa

Chia sẻ trang này